Ik ben Peter Mesker, een logistieke allrounder met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van zeevracht, wegtransport, warehousing & distributie, supply chain en fashion logistics. Na de opleiding “Manager Havenvervoer en Logistiek” aan het STC ben ik meteen aan de slag gegaan als logistiek medewerker. In de jaren daarna heb ik mijzelf ontwikkeld als een allround expediteur waarna ik in verschillende managementposities werkzaam ben geweest. Van importmanager of general manager op het gebied van zeevracht tot accountmanagement in de supply chain voor internationale modemerken.
Dit is echter slechts een glimp van mijn jarenlange werkervaring. Bekijk voor meer uitvoerigere informatie mijn Linkedin profiel.
Juist de afwisseling in de verschillende werkzaamheden en functies maakten het werk voor mij zo interessant en leuk. Tegelijkertijd ondervond ik door de jaren heen ook hoe de logistiek is veranderd en wat dat voor een organisatie kan betekenen. Door veranderingen heb ik in 20 jaar tijd bijvoorbeeld al meerdere overnames en reorganisaties meegemaakt.
De wereld is constant in verandering en niets blijft hetzelfde. Aan ons als logistiek professionals de taak om met deze veranderingen mee te bewegen, hoe groot of klein deze ook mogen zijn. Ontwikkelingen binnen een organisatie betekenen ook dat de personele bezetting, strategie en doelstellingen veranderen of moeten veranderen en dat brengt behoorlijk wat uitdagingen met zich mee. Deze uitdagingen ga ik graag aan!
Daarom besloot ik in september 2019 Logistic Nomad te starten. Als zelfstandig logistiek professional biedt het me de variatie, flexibiliteit en uitdaging die ik zo leuk vind. Daarnaast mag ik dagelijks (logistieke) bedrijven helpen in het aangaan van hun grootste uitdagingen.
.