Wel of geen flexibele kracht: overweeg ook deze factoren
6 mei 2021Logistic Nomad bij OOCL
20 januari 2022Burger Logistic Services was al een tijdje op zoek naar mensen voor het vervullen van meerdere functies. Mensen met kennis en flexibiliteit die snel beschikbaar waren.
In dit artikel neemt Peter Mesker van Logistic Nomad je mee in zijn verhaal over de opdracht bij Burger Logistic Services. Benieuwd naar dit verhaal? Lees dan mee!
Hoe ben je bij Burger Logistic Services terecht gekomen en welke werkzaamheden heb je daar gedaan?
Een oud-collega van mij, Sander Jongeneel, met wie ik vroeger heb samengewerkt bij van der Helm –Hudig, had mij benaderd toen hij Operations Director was bij Burger Logistic Services. Hij vertelde dat Burger mensen zocht die meerdere functies konden vervullen en die snel beschikbaar waren. De vraag kwam goed overeen met het flexibele karakter van Logistic Nomad. Logistic Nomad kan snel schakelen, is breed inzetbaar en meteen beschikbaar. Dat sloot dus goed aan en zodoende is de bal gaan rollen. De werkzaamheden die ik daar heb gedaan waren nogal uiteenlopend. Van het operationeel meedraaien op de importafdeling tot het bijdragen aan het verbeteren en efficiënter maken van het systeem. Een belangrijk onderdeel wat hierin naar voren kwam was het introduceren van het paperless werken. Tegelijkertijd moest ik ook kritisch kijken naar het computersysteem waar ze net mee waren gestart. Hoe kunnen zij dit systeem optimaal gebruiken en zijn er nog aanpassingen nodig? Juist door mijn werkzaamheden aan de operationele kant ervaar je in de praktijk waar de inefficiënties zitten en wat er verbeterd kan worden. Dit kan je dan weer op strategisch niveau terugkoppelen en omzetten in oplossingen samen met de directie, de IT-afdeling en de operationele afdeling.
Verder heb ik ook een bijdrage mogen leveren aan het werven van nieuw personeel. Omdat ik ook inzetbaar ben voor recruitment werkzaamheden sloot dit heel mooi aan. Het contact met recruitment bureaus, maar ook het zelf werven en selecteren van geschikte kandidaten en sollicitatiegesprekken afnemen waren hierin belangrijke onderdelen. In de laatste periode was ik verantwoordelijk voor klantenanalyses van de importklanten en heb ik input mogen geven aan de nieuwe website en socials. Een breed scala aan werkzaamheden dus!
Hoe ging de samenwerking en wat was je grootste uitdaging?
Ik heb de samenwerking als erg prettig ervaren. Het was een klein maar zeer ambitieus team. Die ambitie werkt heel motiverend. Mijn grootste uitdaging tijdens dit proces lag vooral in het verdelen van mijn aandacht over verschillende zaken en tegelijkertijd snel te blijven schakelen. Ik word soms alleen ingehuurd voor één bepaalde rol op een afdeling, maar in deze opdracht was het veel meer dan dat. Ondanks dat ik constant moest schakelen kreeg ik een enorme dosis energie van dit proces. Het feit dat je met elkaar bezig bent om alles naar een hoger niveau te tillen, het team uit te breiden en echt aantoonbare verbeteringen te maken is heel leuk!
Daarnaast vond ik het enorm bijzonder om een onderdeel te zijn van een bedrijf dat al sinds 1805 gevestigd is in de logistieke wereld. Je kan hier echt spreken over ‘old meets new’ en dat is mooi om te zien.